Tatranský národný park pripravuje novú vizuálnu identitu

Tatranský národný park (TANAP) – najstarší národný park na Slovensku – vstupuje do novej etapy, ktorú má sprevádzať aj modernizovaná vizuálna identita.

Jedným z hlavných impulzov pre zmenu je potreba zjednotenia symboliky po zlúčení Správy TANAP-u a Štátnych lesov TANAP-u v roku 2022. Súčasné logo, ktoré vzniklo ako študentská práca ešte v roku 2019, síce vtedy predstavovalo modernizačný krok pôvodnej Správy, no v praxi sa ukázalo ako menej funkčné a vizuálne málo identifikovateľné pre širokú verejnosť.

Dôležité však je, že nová vizuálna identita nebúra tradíciu, ale na nej stavia. Symbol kamzíka – ako silného a nezameniteľného znaku TANAP-u – ostáva zachovaný. Úlohou dizajnérskeho procesu nie je radikálna zmena, ale premyslená modernizácia existujúceho symbolu s cieľom zlepšiť jeho čitateľnosť, technickú použiteľnosť a grafickú nadčasovosť.

„Chceme zachovať kontinuitu a rešpektovať historický odkaz národného parku. Nové logo nemá znamenať odklon, ale skôr premyslené nadviazanie na to, čo TANAP doteraz symbolizoval – a čo v 21. storočí potrebuje reprezentovať zrozumiteľne a profesionálne,“ uviedol riaditeľ Správy TANAP-u Peter Olexa.

Správa TANAP-u oslovila Fakultu architektúry a dizajnu STU v Bratislave a zároveň iniciovala vlastné interné návrhy. Výsledkom je niekoľko dizajnérskych riešení, ktoré budú predstavené verejnosti. Tá sa môže do výberu zapojiť prostredníctvom webovej stránky www.tanap.sk alebo sociálnych sietí Správy TANAP-u. Získané podnety – vrátane názorov zamestnancov – budú zohľadnené pri finálnom rozhodnutí o podobe loga.

Nová vizuálna identita tak vznikne ako výsledok odbornej spolupráce, rešpektu k historickému odkazu a aktívneho dialógu s verejnosťou.